Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
JURNAL PEDAGOGY
  • ABOUT THE JURNAL
    • Editorial Team
    • Reviewers
    • Privacy Statement
    • Submissions
    • Author Fees
  • CURRENT
  • ANNOUNCEMENT
  • ARCHIVES
  • CONTACT
Search
  • REGISTER
  • Login
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 10 No. 2 (2017): Volume 10 Nomor 2 Tahun 2017

Vol. 10 No. 2 (2017): Volume 10 Nomor 2 Tahun 2017

					View Vol. 10 No. 2 (2017): Volume 10 Nomor 2 Tahun 2017

Artikel yang diterbitkan pada jurnal ini berisi kajian penelitian pendidikan Islam dari para akademisi dan praktisi pendidikan

DOI: https://doi.org/10.63889/pedagogy.v10i2
Published: 2017-05-01

Articles

  • Unsur-unsur Intrinsik Sya'ir Arab

    Widodo Widodo
    1-12
    • PDF
  • Perbandingan Kurikulum Berbasis Kompetensi (KBK) dengan Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan (KTSP)

    Rina Murtyaningsih
    26-36
  • Penyusunan Lesson Plan Berbasis Multiple intelligences Research (Studi Atas Karya Munif Chatib)

    M. Nurul Ulum
    37-59
    • PDF
  • Peran Kepala Sekolah dalam Peningkatan Mutu Guru di SMK Muhammadiyah 1 Blora Tahun 2015

    Yeri Utami
    60-73
    • PDF
  • Pendidikan Membangun Sumber Daya Manusia Smart

    Siti Nur'aini
    74-83
    • PDF
  • Strategi Kepala Sekolah dalam Meningkatkan Profesionalisme Guru Agama Islam di Sekolah Dasar (SD) Muhammadiyah 1 Blora Tahun 2015

    Sholihul Anwar
    84-99
    • PDF
  • Pengertian dan Perkembangan Tasawuf

    Mardiyan Hayati
    100-110

Menu Kanan

  • EDITORIAL TEAM
  • FOCUS AND SCOPE
  • AUTHOR GUIDELINES
  • PUBLICATION ETHICS
  • INDEXING AND ABSTRACTING
  • REVIEWERS ACKNOWLEDGEMENT
  • ONLINE SUBMISSION
  • VISITOR STATISTICS

GoogleScholar

Google Schooler

 

TemplateArticle

 

FlagCounter

Free counters!

Developed By

Open Journal Systems

Keywords

orchid

 

Publish with STAIM BLORA and Advance your Academic Career

 

Our Journals

JURNAL PEDAGOGY

PERMAI: Jurnal Pendidikan dan Literasi Madrasah Ibtida'iyah

Journal of Creative Responsive Interaction and Supportive Teaching in Early Childhood Learning

Blora International Journal of Community Engagement

Jurnal Pedagogy

Editor in Chief: Sholihul Anwar

Website: https://jurnal.staimuhblora.ac.id/index.php/pedagogy

Email: anwarstaimuhblora.ac.id

Editorial Office

STAIM Muhammadiyah Blora | Jl.Nasional Blora-Cepu No.Km 4, Palkembar, Seso, Jepon, Kabupaten Blora, Jawa Tengah 58261 | (0296) 5298724 | [email protected]

 

 

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.